top of page

Vestnyt Søndag - uge 21

  • Forfatters billede: Svend Boye Thomsen
    Svend Boye Thomsen
  • 28. maj
  • 2 min læsning

24. maj 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

 LOKALT 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Stort varehus på vej i Skjern

Den svenske varehuskæde Biltema ønsker at åbne et stort varehus i Skjern. Byrådet skal tirsdag beslutte, om det vil udvide det eksisterende butiksområde ved Ringvejen, hvilket er forudsætningen for det. Sagen har tidligere været behandlet i Plan- og Trafikudvalget og i Økonomi- og Koordinationsudvalget. Begge steder var der fuld opbakning fra politikerne.

Forslag om Dannebrog i byrådssalen

På tirsdagens byrådsmøde skal byrådet også tage stilling til, om der skal et Dannebrog op i byrådssalen. Det er Danmarksdemokraten Marcus Grønbæk, der har stillet forslaget. Han mener, at flaget kan være med til at understrege fællesskab, tradition og den demokratiske betydning af det arbejde, byrådet udfører.

Statstilskud øgede mølleinteresse

Der kan være nye havvindmøller på vej ud for Holmsland Klit. Det er mølleparken Nordsøen Syd, der for anden gang har været i udbud. Ved den første udbudsrunde var der ingen interesse for at opføre parken, men efter at staten har lovet at bidrage med op til 15,7 milliarder, er der nu blevet budt på parken.

Forskere forventer nye ulveunger

Et hold forskere fra Aarhus, der er gået sammen om at overvåge bestanden af ulve i Danmark, forventer, at de ulvepar, der holder til i det vestjyske, alle vil få nye hvalpe i år, ligesom det var tilfældet sidste år. Det gælder både for ulvene i Lønborg, Skjern og Ulfborg. Ifølge den seneste opgørelse er der i dag 49 voksne ulve i Danmark.

Skjern har fået ny assistenttræner

Skjern Håndbold har udnævnt Rasmus Wilbek som ny assistenttræner efter Kasper Søndergaard, der fra næste sæson skal være cheftræner for Sønderjyske. Rasmus Wilbek, der er søn af tidligere landstræner Ulrik Wilbek, er i forvejen et kendt ansigt i Skjern, hvor han indtil nu har været cheftræner for U19-holdet.

​​​Dødsfald ​​​​

Jenny Nielsen, Tarm, 92 år. 

Svend-Erik Nielsen, Skjern, 87 år. 

Ronny Andersen, Videbæk, 65 år. 

Kristian Husted, Videbæk, 88 år. 

Peer Mortensen, Ringkøbing, 90 år. 

Finn Pedersen, Ringkøbing, 83 år. 

​​

Giv meget gerne opslaget et like på Facebook - så når vi ud til endnu flere 😊👍

 
 
bottom of page